آشنایی با سبک طراحی مدیترانه ای

طراحی داخلی به سبک مدیترانه‌ای، بیشتر در کشور های همسایه دریای مدیترانه استفاده می شود . فرم کلی بر کارکرد داخل و خارج تمرکز دارد . استفاده از موارد طبیعی با رویکردی مینیمالیستی در تمام طراحی وجود دارد . مدیترانه نوعی طراحی معماری ساحلی با استفاده از امکانات عمومی در کنار دریا است.

سبک مدیترانه ای در دهه ۱۹۲۰ با توجه به ویلاهای این منطقه ایجاد شد . در دهه ۲۰ – مردم درگیر ثروت و اوقات فراغت بودند که نتیجه آن افزایش استراحتگاه های ساحلی بود.

خانه‌های مدیترانه‌ای در مکان‌هایی با آب و هوای گرم مانند کالیفرنیا و فلوریدا  هستند.  معماران محبوب در آن زمان ادیسون میزنر بودند که این سبک خانه را در فلوریدا به همراه برترام گودهو، سامنر اسپالدینگ و پل ویلیامز در کالیفرنیا ارتقا دادند.

ویژگی اصلی

یک خانه مدیترانه ای رویایی مناسب برای کسانی است که از فضاهای ساده و در عین حال شیک لذت می برند . نمای بیرونی خانه های مدیترانه ای معمولاً دارای سقفی با کاشی قرمز (معمولاً ترا کوتا) و همچنین آجر یا گچ بری است که اغلب به رنگ سفید است. جزئیات سنگی، درهای کنده کاری شده، آهن خام و فلزکاری روی پنجره ها  از دیگر ویژگی های رایج هستند.

سه سبک اصلی در خانه های مدیترانه ای وجود دارد

رنسانس ایتالیایی: این سبک با الهام از ساختمان‌های دوره رنسانس ایتالیایی، با ستون‌ها و طاق‌های گرد مشخص می‌شود.

احیای اسپانیایی: این خانه که متاثر از معماری استعماری اسپانیایی است، معمولا دارای خطوط ساده و تمیز و سقف کم شیب است.

بیشتر بخوانید:   ترکیب رنگ در دکوراسیون داخلی: راهنمایی جامع برای شادی و آرامش در منزل

مدیترانه ای مدرن: سبک دارای ویژگی های سنتی خانه های مدیترانه ای با پیچ و تاب مدرن است. تمرکز بر نشیمن داخلی-خارج، پلان های بزرگ و باز، همراه با تأثیرات اسپانیایی و ایتالیایی، در این خانه ها مشهود است.

چالش مشترک 

زندگی در یک مکان گرم با مجموعه ای از چالش های طراحی همراه است، به خصوص برای ملکی به سبک مدیترانه ای. “اگر در یک قطعه زمین بزرگ در آب و هوای گرم تر، مانند کالیفرنیا هستید، و خانه را سفید رنگ می کنید، رنگ آمیزی درها و پنجره های چوبی به دلیل نور خورشید خیلی خوب نمی شود، بنابراین باید از فلز زیادی استفاده کنید.

همچنین مشکل کمبود نور وجود دارد. بسیاری از اوقات، ما مجبوریم پنجره‌ها و نورگیرها را بیشتر کنیم، زیرا خانه‌های مدیترانه‌ای معمولاً فضاهای کوچک‌تر، صمیمی‌تر، سقف‌های پایین‌ و پنجره‌های کوچک‌ دارند.  در این سبک از خانه، شما به فضای ذخیره سازی بیشتری برای آشپزخانه نیاز دارید زیرا کابینت بالایی وجود ندارد.

نکات طراحی 

وقتی نوبت به دکوراسیون خانه ای به سبک مدیترانه ای می رسد، یک ظاهر ساده بهترین انتخاب است. برای نشان دادن زیبایی این سبک بر اصل تقارن استفاده می شود.

رنگ آمیزی فضا به یک رنگ و انتخاب یک نوع کفپوش در سرتاسر خانه می تواند ظاهری یکپارچه به آن بدهد. کاشی های چشم نواز، چه در داخل و چه در خارج، می توانند به بنا شخصیت بدهد. و برای تاثیر بیشتر، از طاق‌نماها استفاده می شود.

استفاده از چوب های رنگ گرم در این خانه های مشاهده می شود . همچنین از مبلمان عتیقه با رنگ تیره  ،پارچه های کتان ، و کاشی استفاده می شود .

بیشتر بخوانید:   آموزش طراحی داخلی برای مبتدیان

عناصر کلیدی طراحی مدیترانه ای 

  • تاکید بر زندگی در فضای باز
  • به حداکثر رساندن نور طبیعی و نمایی از فضای باز
  • پنجره ها و درهای قوسی و روکش های قوسی داخلی
  • تیرهای در معرض، دیوارهای سنگ طبیعی، و کف کاشی یا چوب سخت

پست های توصیه شده

1 Comments


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *